Næstenhaugen

Næstenhaugen ligger rett ved garden. Dette er stedet som er flittig brukt av Selje og Rogn. Barnehagen skal jo være en arena for daglig fysisk aktivitet og fremme barnas bevegelsesglede og motoriske utvikling og Næstenhaugen er et unikt sted. Der kan barna få prøve ut forskjellige samspill og utfordre seg selv i form av grovmotorikk som å gå i ulent terreng og øve balanse på stier og steiner. Vi har en zipline som virkelig er en morsom utfordring med trygge voksne som passer godt på. Næstenhaugen gir flotte muligheter for tema fugler og fugleforing som er et tema på årsplanen. På Næstenhaugen har vi gleden av å kunne fyre opp ute i bålgropen våres og lage et måltid. Gode måltidsstunder er med på å utvikle matglede og sunne matvaner med barna. Det å få smake på den samme maten og spise sammen under flotte omgivelser er også med på å skape det gode fellesskapet som er så viktig for oss i Kausvol.