Barnehageuka 2012

I neste uke er det barnehageuke i Stange kommune. Vi skal delta i blomstertog med Kvila avdelingen og arrangere SOS-kafe for foreldre og søsken fra alle avdelingene. Kvila og Låven skal på busstur Vallset og bli underholdt av Kling, Kluns og Klædden. I Førå`n vil barna få spennende opplevelser i samling og hele avdelingen skal på tur til Holmen. Dette blir ei spennende og morsom uke for små og store.

Tirsdag 29. mai, Blomstertog i Stange
Kvila skal til Stange og gå i tog. Oppmøte til kl. o9oo. De som ikke har dag i barnehagen er velkomne til å delta sammen med en forelder/foresatt. Vi trenger bilsete denne dagen og det vil vi skal være merket med barnets navn. Blomstertoget starter på Meieritorget kl 1000 og går opp til Sjukehushagan hvor det vil være sang og underholdning ved Jarle Valdemar. Kom gjerne og se på oss i toget. Vi reiser tilbake til Kvila og spiser lunsj der.

Torsdag 31.mai, SOS – kafè
Vi inviterer til kafè for alle barn og foreldre i Kausvol gardsbarnehage, oppe i Førå'n. Det blir salg av lapskaus, saft, kaffe og kake. Dette koster 50.-pr. kuvert for både barn og voksne. Inntektene går uavkortet til vårt fadderskap med SOS barneby, Keila i Estland. Det vil også bli salg av ting som barna har laget. Dette er et utearrangement og ved regn blir arrangementet avlyst og utsatt til høsten.

Fredag 31. mai, i Vallset på festplassen
Låven og Kvila reiser med buss til Vallset og avreise fra barnehagen er kl 0915.
Vi vil at barna skal være levert innen kl. 0845 pga. at vi trenger plass til bussen inne på tunet. Barna skal ha med seg sekk som skal inneholde skift, matpakke og drikkeflaske. I Vallset blir det underholdning med Kling, Kluns og Klædden. Forestillingen heter Lodotten A/S. Det blir tur uansett hva slags vær det er, husk å kle barnet hensiktsmessig etter det.