Alaska-dag 13. februar

Barnehagelærerstudenter ved HINN og Utvandrermuseet inviterer 4- og 5-åringene i Hamar og Stange til Alaska-dag 13. februar på Utvandrermuseet.

Et samarbeid mellom Utvandrermuseet og Høgskolen gjør at vi får mulighet til å dra med Blå gruppe til denne kjempespennende Alaskadagen.

Barna vil få se en utstilling om nordmannen Seppala som dro til Alaska for å grave gull, og endte opp som tidenes dyktigste hundekjører.

Det vil være hundeløp, historiefortelling, lek og opplevelser, sammen med studenter fra HINN.

Det er viktig at barna har med varme klær passende til været, utstyr til ski eller aking.

De har også planer om å bygge en stor isskulptur utenfor kirka, og ønsker seg at alle barna har med seg en isblokk hver.

Vi kommer med mer informasjon til foreldrene når det nærmer seg.