Serbiske ordførere på besøk

Torsdag 9.november kom ni ordførere fra Serbia til Stange, for å lære om hvordan barnehagetilbudet kan organiseres. KS organiserte besøket, og det var dermed 12 besøkende i tillegg til ordfører Nils Røhne og barnehageleder Trude Hoel som kom i en stor buss til oss på Kausvol.

De fikk se både gymsalen, fjøset og lavvoen, og dette gjorde nok stort inntrykk på dem. Slik barnehage som vi har fins nok ikke i Serbia, eller i andre land for den del. I Sverige og Danmark fins en del naturbarnehager, men gardsbarnehage er nok vi i Norge nokså alene om. Derfor er det alltid artig å få besøk av delegasjoner fra andre land.

I lavvoen satt ungene fra låven og spiste lunsj, og de kunne også synge en sang for gjestene, noe ordførerne syntes var veldig artig.

Bildet er fra Stangeavisa denne uka.