Fiskesprell på foreldremøte

Kjetil Holen kommer på foreldremøtet vårt i april og han vil dele både inspirasjon og deilige smaker med oss denne kvelden.

Tirsdag 17. april kl 1830 i gymsalen samles vi til en inspirerende kveld med Kjetil Holen. Han vil demonstrere noen grunnleggende teknikker, gi tips og råd til tilberedning av sjømat og introdusere oss for deilige smaksopplevelser.

"Fiskesprell i barnehagen" er organisert gjennom folkehelsearbeidet i det enkelte fylke.Prosjektet er en del av regjeringens handlingsplan for et bedre kosthold i befolkningen. Det finnes kurs for barnehager og skoler, ansatte og foreldre.

På kursene lærer vi om barns helse og kosthold, samt viktigheten av et økt sjømatkonsum. Det blir fokusert på hvordan sjømat kan tilbredes med tanke på barns smaker og ønsker.

Undersøkelser viser at barnehager som deltar i prosjektet får et økt fokus på kosthold og helse, og sjømatkonsumet i disse barnehagene har vist seg å øke.

Målet med alle aktivitetene i Fiskesprell er å inspirere, motivere og stimulere til økt sjømatkonsum i barnehager og skoler. Virkemidlene er å øke kunnskapene om sjømatens ernæringsmessige fordeler og å gi de unge gode smakserfaringer.

Vi gleder oss til å dele kvelden med dere. Husk å melde dere på i avdelingene