Invitasjon til temakveld om kosthold og ernæring

Vi inviterer til temakveld med Laila Dufseth onsdag 6. februar kl 1900. Laila er klinisk ernæringsfysiolog og har bred erfaring. Temaet er kosthold og ernæring for barnehagebarn med gode tips og råd i hverdagen.

Om barnet får i seg nok næringsstoffer er et vanlig stilt spørsmål blant foreldre. Laila har gode tips om hvordan vi kan få til dette. Noen barn er selektive på hva de vil spise og sier ofte at dette liker de ikke. Vi får med gode råd om hvordan vi kan tilvenne barna med mat de er skeptiske for. Begrepet "5 om dagen" for et barn, er det fem hele frukt og grønsaker pr dag?

Barnas tilbud av mat i barnehagen og innholdet i matpakka er en stor del av det daglige inntaket av næringsstoffer og det er viktig å sikre et balansert kosthold gjennom dagen, og hva med yoghurt og dens plass i kostholdet?

Vi ønsker velkommen til foredrag i Førå'n kl 1900. Laila vil dele gode erfaringer, fakta og tips med oss denne kvelden. Det vil bli lett servering av gode, sunne og nydelige smaker.

Husk påmelding på oppslagstavla i avdelingene.