Grevling i fella!

"Vi har en grevling i taket...." - eller ikke i taket da, men på Næstenhaugen. Forrige uke fikk ungene i Låven og Kvila se en grevling som har gått i fella. Det var ganske spennende, selv om den var død...

Jegerne i barnehagen, det vil si Stian og Stian, samt noen interesserte fedre, har hatt viltkamera og felle på Næstenhaugen, fordi vi har hatt mistanke om at vi har hatt en grevling der borte. Den har levd i fredelig sameksistens med sauene og geitene, og nok vært av det fredelige slaget. Likevel syns vi det var greit å prøve å bli kvitt den, og etter at viltkameraet viste bilde av en fin grevling, så satte Stian og Stian opp felle. Og en dag viste det seg at det var fangst. Grevlingen ble tatt livet av og så viste de den fram til barna i Låven og Kvila, som syntes dette var svært spennende!